Service en reparatie

1.ServiceService en advies spelen een essentiële rol binnen de PromoTec organisatie. Wij bieden u:

  • onderhoud en reparatie op locatie of in onze werkplaats
  • inbedrijfstelling
  • producttraining

Jarenlange ervaring en een snelle, betrouwbare service hebben ertoe geleid dat het overgrote deel van de pompen die PromoTec levert ook door ons wordt onderhouden, gerepareerd en/of gereviseerd. Het uiteindelijke doel is een optimale continuïteit van uw bedrijfsprocessen.

Om dit te realiseren heeft PromoTec 3 vakbekwame medewerkers in dienst, die er voor zorgen dat uw pomp volgens fabrieksspecificaties en met gebruikmaking van originele onderdelen weer 100% in orde wordt gebracht

2.Service 2_aIedere pomp die onze werkplaats weer verlaat, wordt uitgebreid getest op de “in huis” testinstallatie.

Hiermee worden de capaciteit (max. 150 m³/uur), opvoerhoogte/druk (max. 40 bar G) en vele andere relevante gegevens zoals toerental, temperatuur, vibraties etc. gecontroleerd en getoetst aan de fabrieksspecificaties.

U bent er dus van verzekerd dat de pomp weer voldoet aan de originele specificaties.

Tevens bieden wij garantie op materialen en goed vakmanschap gedurende een half jaar en stellen wij onze testinstallatie open voor eindgebruikers die andere pompfabricaten willen laten testen. Aan uw pomp wordt in alle gevallen de grootst mogelijke zorg besteed.

 

Servicecontracten

3.PromoTec service_aDe door PromoTec geleverde producten worden veelal vanwege hun betrouwbaarheid op belangrijke plaatsen in productieprocessen ingezet. Dit brengt risico’s met zich mee: stilstand resulteert direct in productieverliezen.
Om samen met de gebruiker risico’s te beheersen, biedt PromoTec een servicecontract. De belangrijkste kenmerken van dit servicecontract zijn:

  • Periodiek onderhoud
    Na een eerste inspectie en inventarisatie van het gebruik wordt in samenspraak met de gebruiker een schema van het onderhoud en responstijden bij een onverhoopte storing bepaald.
  • Na elke onderhouds-/ inspectiebeurt volgt een rapportage van de bevindingen en eventueel adviezen voor verlenging van standtijden etc.
  • Serviceverlening 24 uur per dag, 7 dagen per week, met overeen te komen responstijden.

De praktijk leert dat een servicecontract een economisch verantwoorde investering is, die zich vrijwel altijd terugverdient. Elke onderneming heeft belang bij het verlagen van de onderhoudskosten en het voorkomen van productieverliezen.
Door de onderhoudscontracten flexibel van opzet te houden, kan PromoTec alert inspelen op uw specifieke wensen en toepassing.

Modificaties aan bestaande apparatuur

Bij vele gebruikers doen zich regelmatig problemen voor als: het systeem vraagt net iets anders dan we hadden verwacht, het product heeft een andere invloed op de pomp etc.

Een nieuwe pomp plaatsen is de eerste gedachte die dan opkomt. Vaak erg kostbaar en onnodig. De pompspecialisten van PromoTec hebben de kennis en mogelijkheden om de bestaande pomp zodanig te modificeren dat aan de meeste eisen tegemoet gekomen kan worden.

4.Service modificatie_aEen “in huis” ontwerpafdeling kan u met behulp van geavanceerde simulatie en calculatie software, Autocad en gebaseerd op jarenlange ervaring adviseren over de mogelijkheden van aanpassing van uw pomp.

Tevens werkt PromoTec samen met bedrijven, gespecialiseerd in onderwerpen die de omgevingsfactoren van de pomp beïnvloeden.

Door ook het gehele aanpassingstraject te begeleiden zal de uiteindelijk gemodificeerde pomp weer beantwoorden aan dezelfde kwaliteitseisen.

Kijk voor tips en achtergrondinformatie over onze producten en het servicen ervan ook op onze Toepassingen pagina.

Hier vindt u bijvoorbeeld tips over het aansluiten en onderhouden van diverse pompen en over de installatie en oliewissel van Wanner Hydra-Cell pompen.

Aanvraagformulier bezoek monteur

Wilt u een pomp laten repareren of een bezoek van onze monteur aanvragen, laat het ons weten, dan nemen wij contact met u op.

 

.

Print Friendly, PDF & Email